torsdag 27 februari 2014

Lokaltidningens insändarsida

             När såg du sist en kontaktannons i lokaltidningen.Jag minns inte när,men kontaktannonser har nog förlorat sin relevans för länge sedan

      Jag tänker på det när jag ser vår insändarsida i Ljusnan.Idag är det i stort sett bara företrädare för de etablerade partierna,som trätar sinsemellan.Det är ju valår.Den tiden är nu förbi då insändarsidan var det enda forat för den enskilde "vännen av ordning" som ville  uttrycka sitt missnöje.Insändarstollarna finns ju kvar ,men i likhet med de som söker livskamrat,har nog de sociala medierna tagit över.Nu kan var och en skapa sig en egen blogg,utan att behöva fatta sig kort eller först granskas av en ängslig redaktör.Således kommer insändarsidan förmodligen succesivt att dö ut.Steg för steg mister lokaltidningen sin betydelse.Själv tillhör jag den krympande skara som tycker det är mysigare att sitta i soffan med en kopp te ,än att skrolla med musen och titta på en bildskärm.Jag skulle tro att de som försöker driva en tidning,är bekymrade,och har förmodligen anledning att vara det också  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar